tisdag 1 december 2009

kokihop

Helgen var så klart riktigt nice. Vi hade kul och fick oss en resa värd att minnas, hela personalen :). Synd bara att det var så fruktansvärt god buffé. Jag blev knappt påverkad av någon alkohol, mest äcklad av tanken att hälla i sig. Så det blev inte så mycke sånt ;) men god mat och goda efterrätter i efterhand. Jag släppte loss och sket i allt vad dieter hette ;) har senaste månaden laddat stenhårt för att kunna gotta mig under helgen som var ;D

Det var mest medelålders på kryssningen. satt och tvingade i mig lite dricka i "mogenlogen" kallade jag den delen på båten. Klockan halv tre fick jag veta att det var dansgolv o allt på top floor. Yay tänkte jag då, och gick upp dit själv en sväng. Träffade några övertorneåbor där som firade svensexa. Sköna grabbar :)

Just det hann med en sväng i relaxen/spaet på båten också. Det var chill att sitta utomhus i en jacuzzi och ta en öl måste jag säga ;D men inte billigt direkt. 295 spänn för 2 timmar. Fanns ju dock lite mer som ångbastu, solstolar (under UV-strålning), pool, jacuzzi då, massage och lite av varje.

Fast helgen gick riktigt fort. Man hann knappt med konstigt nog. Så mycke restid för att åka lite båt. Båten var fet dock. 1800 bäddar och 758 hyttar, så det var ingen jolle. Vi satt på söndagen medan vi väntade på att komma till Sverige och bedömde andra båtar som vi mötte; och vi satt på största!

Ja, sån där kul grej man kan göra på hemvägen. Haha.

Tyvärr har jag ganska lite bilder. Mobilen dog där under kvällen och jag tänkte ju att strömmen skulle hålla hela "dygnet" så hade ju ingen laddare med mig. Aja ;P Ska få upp några på båten och deck och sånt där i alla fall för det har jag!

Kort sagt; jag skulle gärna åka på kryssning igen ;) gärna en weekend istället för bara en dag. Lördag till Söndag var lite kort med tanke på restiden. Men jävligt trevligt.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar