lördag 29 augusti 2009

Steakhouse weekend

Igår drog jag en så fruktansvärt god fläskfilé så det är inte sant :D Och allting i princip utan kolhydrater. Kör fortfarande på min nya diet LCHF så klart. Stekte fläskfilé först i stora hela bitar, sen när jag stekt ett tag tog jag upp det från pannan (tänkte att detta skulle bibehålla vätskan i köttet) och tärnade det. Köttet fick ligga kvar färdigtärnat på skärbrädan medan jag tillredde "såsen" i pannan. Sedan lade jag ner fläsket i grytsåsen och körde på en stund. Så fruktansvärt gott de blev ;D tänk vad lite grädde, creme fraiche, salt, svart+vitpeppar och några snuttar grillolja+soya kan göra.

Tog en del salladsmix vid sidan om, typ ruccola/rosésallad/isbergsmix. Och fuskade i lite aioli dressing och kall bearnaise(delikatessfabrikens) också.

Tidigare idag gjorde jag kycklinggryta ungefär på samma sätt, grädde, creme fraiche, chicken thai wok krydda, salt, svart+cayennepeppar och grilloil+soya.

Helt underbara måltider :D Hoppas den här skiten nu fungerar på mig, dieten alltså, för det här är ju klockers ;) jag tänkte se hur det ser ut efter en månad eller två. Men det gör inget har inte bråttom, för trivs det gör jag :D

Och har minskat kolhydratintaget med.. ja. .flera hundra *gram* per dag. Det borde vara bra!

Håller på att tillreda nästa måltid nu faktiskt i skrivande stund. Då går jag över på köttgryta som går lite mer åt vitlökshållet. Ska bli spännande att se =)

Sååå.. alkohol ikväll? nej tack tror inte de. Kanske nån film? Får se.

Har för övrigt hunnit köpa ett lås till toadörren idag!! (detta är en revolution, om man frågar många i min närhet. Ingen mer träbit!). Har även köpt skruvdragare och mollytångset, så jag får upp tvn på väggen någon gång. Vi drog iväg till Lule jag och farsan på vad vi kallar en "rackelrunda" och se vad man kan åstadkomma på en sån ;D

Ska kolla till maten. Är inte hungrig men tänkte att jag långsteker i några timmar så blir köttet extra mört ;)

haha börjar ju låta som en riktig amatörkock nu!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar