tisdag 1 september 2009

Dagens, kanske årets!

Har äntligen skaffat mig ett hemmabiosystem, alltså surroundsystem, högtalare+DVD/receiver. Ingen märkvärdig variant. Men är faktiskt riktigt nöjd att bara ha en DVD :P har ju inte haft någon, fått koppla datorn till TVn när vi sett DVD film, och det känns ju aningen bortkastat :P Samt Dolby 5.1 surround (5 högtalare+baslåda). De två bakre högtalarna är trådlösa :D Sitter och poppar musik från datorn via surroundsystemet nu ;) härlig känsla istället för laptop högtalarna.

Det roliga är att det var en gåva. Och nej inte från typ mamma/pappa utan en gåva från en person som jag hederligt lovat göra en gentjänst gentemot. En affärskontakt kanske jag ska kalla det? Fast det känns för avlägset att säga så. En blandning mellan det och Mentor kan man säga! Samt en människa jag gärna sitter och diskuterar saker med över en kopp kaffe; en människa jag respekterar mer än till fullo, punkt där!
Funderar på att köpa sen en kraftig förstärkare och en superbas när jag är less på det jag har nu. Men just nu ids jag inte gå längre i de tankarna :P har annat att tänka på just nu.
Till exempel det här:



Huset och utsidan som håller på att göras om. Och att välja färg till när det blir klart, vilket är nästa vecka :P Börjar brännas nu. Men det blir ljusgrått med vita knutar. Synd att jag inte har en fräschare bild just nu för det här är en vecka sen drygt. Och har hänt mycke sen dess!



Sen har jag ju LCHF och träningen ;P här bild på en äckligt god(haha) köttgryta som jag gjorde med salladsmix+gurka. Såklart en gräddsås"buljong" runt köttet. Det var dock godare än vad bilden visar. Har ätit det tre dagar i rad :P Gjorde nämligen en "vanlig" portion som jag brukade äta förut; nu räckte den portionen till att bli mätt på tre måltider. Helt amazing :D
Fyfan. Kommer behöva rensa tamejfan hela skafferiet om jag ska fortsätta köra det här. Allt och PRECIS allt på den här bilden innehåller för mycket kolhydrater för LCHF. Kan ju dock behöva dom senare, man vet aldrig. Men tar massa dyrbar plats just nu. :P
LCHF för övrigt = Low Carb High Fat för de som inte vet.
Varför kan man fråga sig? Jag är ganska nöjd med mig själv och hur jag ser ut. Men tänkte försöka prova det som en slags deffmetod. Får bra hälsa av det också. Finns hundratals sidor på internet med folk som kör på det här och är faktiskt imponerad över de fördelar jag upplevt hittils. Sen skulle jag vilja dra ner 5kg fett på kroppen, anser jag väl att jag kommer bli nöjd i och med muskelbyggnaden jag kommer köra samtidigt!
(en sida man kan gå in på är http://www.kostdoktorn.se/ för den som är nyfiken :P)
Såå.. händer ganska mycke just nu. Och rörmokaren var här och fixade till det sista till nya "tvättstugan" så nu kan jag flytta in tvättmaskinen dit :D mer plats i badrummet.. det gillas!
Men men. Nu TV och sen slumra till. Imorrn en ny dag, antar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar