lördag 28 mars 2009

Some might say that sunshine follows thunder




Fyfasen vilken dag igår. Fick en trevlig överraskning på morgonen när jag tog en dusch..

Vattnet från golvbrunnen började stiga.. STOCK I AVLOPPET!

Suck suck suck suck suck tänkte jag, inte stopp igeen. Har haft lite probs med det där eller har hänt tidigare och då fick jag ringa för högtryckspolning och det kostar en 1000 lapp :( Självklart så glömde jag bort det här under dagen och det var väl inge mer me de utan jag kom hem och blev påmind ganska fort när jag varit hemma ett tag :D

Johan kom förbi och vi började med att dra till Luleå för att köpa rensband, gummihandske o ny sugpropp. 300 spänn gick åt och nu kände jag att jag var fit for fight!

Så när vi väl var hemma började jag pilla och svamla med de där grejerna, Johan fick lira Guitar Hero :P.

Provade med rensbandet från alla möjliga ställen...

Provade med sugproppen...

Provade mängder med vatten som jag hastigthyvade ner med en hink, från olika ställen :P

Verkade hopplöst till en början. Jag drog även i desperationen lite coop "extra strong fettlösning" för kök och WC-duck i toastolen! och jag menar inte små mängder ;). En halv flaska WC duck och ja vet inte hur mycke fettlösning de gick och drog ner det i rörsystemet!

När inte det funkade verkade det riktigt hopplöst. Så jag skulle kolla om vattnet rann ut från köket. Så jag bad Johan slå på vattnet i köket på full fräs och skulle då checka av detta. Nähäpp... det rann inte heller från köket. Vad fan är nu då detta. Då började jag bli riktigt depp asså ;)



Men!

Plötsligt hörs ett sånt där dumt uttalande från Johan. (Haha)

"Hahahah det bubblar i toastolen". Jag förstod att detta var ett gott tecken.. så jag gick dit och checkade. Sedan hördes.. ja hur ska jag beskriva det.

BlööÖÖÖÖÖöörRRrrRRpppPPPP!

OCH SEN VAR DE KLART :D

Och jag hoppas verkligen inte att det var för att Johan spolade i kökskranen, kanske i kombination med de 100 andra sakerna :D


Det där var historian om hur jag löste en propp i avloppet på typ 2 timmar. Fredagkväll ;(. Vi firade detta med skrov på Rönnbäcks. Hade ju inte käkat nån middag personligen och klockan var 23 :p så tyckte det var en bra idé!


Nä nu är det lördag och middag på Diner's ikväll och nån öl. Får väl se hur det bär av! ;) om man rundar av tidigt eller om man INTE rundar av tidigt:P



aja, allt jag kände var positiva vibbar från att snacka i telefonen tidigare.. kanske inte kändes så för dig?.


I'm fine anyhow.




Och vars är min sommar?? =/ Såg så ljust ut och värmen var på väg men så blev de kallt igen ;/.

Man kan inte få allt ! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar