torsdag 9 oktober 2008

Bygga relationer

Jag vet inte vart jag ska börja... vilken DAG! Hektiskt på jobbet på sina håll men även ett par lugna stunder. Kan säga att jag är på så jävla bra humör så att jag håller på att explodera.

Bygga relationer var det ja... Och jag har ju ett sånt jobb. Bygga relationer är något som är A och O (om inte A till Ö som det nästan bevisade sig idag). Att få syssla med så kallad "Networking" är nog en av de bästa sakerna som hänt mig, det passar precis in på mig. Och känslan att man får utnyttja lite servicemind för att helt enkelt hålla ihop saker och ting och utmaningen att helt enkelt bli bäst på det, är obeskrivlig för mig.

När vet man att man lyckas med detta då? Jag har inget facit, jag har bara känslan att gå på. Idag kan jag säga att känslan slog in exakt på det sätt som fick mig att tänka Yes, yes, yes! (som kommer citerat från en klok försäljningschef). Det är bara så att det räcker med ett leende, en röst i telefonen, kanske ibland ett skratt, då vet man att man är hemma. Idag gjorde jag vad jag kallar att "ta över" en relation. Ta över en relation gör man då man till exempel följer upp en relation någon annan faktiskt byggt upp och haft kontakt med, och när man ställs inför utmaningen att någon ny faktiskt måste ta dess plats för att relationen inte ska gå förlorad.

Idag lyckades jag med just detta. Och förstärkte relationen! Jag nämnde någonting där uppe om skratt och leende. Jag kan säga att så nöjd som denna person var när vi skakade hand och tog farväl, så är jag helt säker. Jag tänkte verkligen:

Nu är jag hemma

business... fan vilken kick =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar