fredag 10 oktober 2008

Fredag

Så var det fredag och dags att coola ner. Veckan har gått fort. Knappt så jag insåg att det redan-var-fredag-och-lördag-imorgon, men blev införstådd med det av ett telefonsamtal för en dryg kvart sen, skratt.

Jag är slut. I huvvet, i kroppen, så är det. Varit en jobbig vecka, mest hjärndödande dock. Idag kändes det som att jobbdagen aldrig skulle ta slut, bara dök upp mer och mer problem där mot slutet men lyckades lösa allt så att jag nöjd och glad kunde ta fredag, i ganska vettig tid också! =)

Nu har man hamnat här utan planer och egentligen för den här kvällen så önskar jag nog inga planer. Kanske tar en powernap och ser hur jag känner mig efteråt :P

Har faktiskt hunnit med en sväng på nätet och stimulerat min senaste "fluga", nämligen Klockor.

Finns ju fasen hur många modeller som helst. Och allt från ungefär 300kr till 250,000kr... I alla fall de modellerna jag fallit för (vem faller inte för något som blänker och kostar en kvarts miljon, iofs). Om det nu blir så att jag slår till på en sån här sak, blir det nog något som liknar den här som jag hittade på ebay i Tyskland:

Blum "Ocean-Dweller"

För den som undrar: Nej, den är inte superdyr. Går på 600 kronor ungefär exkl frakt. Fast jäkligt snygg är den va :). Som sagt finns många och ska kolla mer innan jag bestämmer mig. Kanske inte blir något alls, därmed "fluga" eller "impulsryck".

Börjar dock bli lite rädd för mig själv. Är det gubbigt eller helt enkelt så ute som det kan bli? Jag menar man har ju mobilen och klockor överallt i dagens stressiga samhälle och ett vanligt armbandsur har ju egentligen kanske mest accessoar funktion mer än att bara visa tiden. Fast det är ju också nice...

Aja, ska sluta spekulera och grunna på det istället och sen bara göra precis som jag känner.

Yes, livet leker!

And I think to myself
What a wonderful world

1 kommentar:

  1. hej,
    det här med blogg kan bli stort,
    jag kanske är till och med den första som får kommentera och det verkligen funkar. Du får inte bli lat nu och glömma bort att uppdatera regelbundet. (:

    det här blir suuuuper, och ditt kök blir mer och mer fint/KUMMUS-

    SvaraRadera