onsdag 18 februari 2009

Somebody sing me a song

Haha vad man kan bli förvånad över vissa saker.

Ta aldrig delbetalning säger jag, fall inte för det enkla tricket "fyra månader räntefritt" för är man klantig som jag så åker man på 900 spänn (vilket var 22% ränta) över ett år. Dessutom var den här avbetalningen någorlunda ofrivillig och som jag utförde i ovisshet.. :P orkar inte gå in på detaljer. Det är för avancerat, och det är inget köksbord eller dylikt som jag.. "lånat"(?)... pengar till. Låt oss säga att jag hade en avbetalning med en ökande skuld som jag inte visste om för att jag klantade mig!

Gud så löjligt. Där får man för att man är arrogant ibland ;)

Så nu då. Idag vart mycke på jobbet, men det går bra! Och det är kul. Det är det som är huvudsaken :) tycker ju om när det är lite tryck också. Orka sitta på en stol hela dagen och göra ingenting? ;) nä tack.

Under denna "hårda" arbetsdag så lämnade jag in bilen på glasfirman. Har bytt mig en ny ruta eftersom att jag hade ett stenskott som täckte typ hela passagerarsidan (de som åkt med mig senaste tiden vet vad jag menar). Känns kanon.

Tog lite bilterapi efter jobbet. Älskar det uttrycket. Vet inte om det var jag som kom på det? Haha man får ju den där känslan ibland att man kommit på ett nytt ord men när man sedan så småning om får reda på att kanske tio andra också har kommit på det. Äsch skitsamma! ;)

Bilterapi är när man helt enkelt tar en sväng med bilen och helt utan anledning åker runt och bara tänker. Tänker tänker tänker. Jag brukar ofta bygga upp visioner(vilken filosof jag är) och sätta mål(och vilken visionär!) när jag gör detta. Samtidigt som man får rensa tankarna från en tuff arbetsdag o reflektera lite skit som hänt och ja, beroende på vad man nu gör :P. Och så får man ju tiden att gå! Fast det är galet att köra upp pengarna sådär.. men orkar inte sitta och titta in i en vägg hemma. Jag vet faktiskt att jag inte är ensam om att göra detta! Vet faktiskt en hel drös med folk som gör samma! Vilka miljöbovar vi alla e ;)

Satt tidigare och hade en riktig privat-ekonomisk genomgång, så tråkigt som det bara kan bli egentligen. Har satt in lite räkningar på husrenovering i speciell pärm och gjort såna saker så jag får nån ordning på det där nån gång och småjoxat lite. Som sagt trista saker men måste ju göras och en kväll som denna när absolut Ingenting händer så kan man ju göra sånt..

Inget nytt om köket denna gång :P Fläkten var så klart en mer avancerad grej än vad jag hoppades på. Och borde ha insett det som vanligt.

Men det löser sig! ... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar