söndag 1 februari 2009

Work work

Imorgon jobb igen. Har hänt ganska mycke i helgen därav min bristande uppdatering :P Igår Lördag var det IKEA som gällde. Vi åkte 10.00 från Boden och var hemma 19.30... Så blev en ganska full dag i Haparanda :P. Dock var vi inne på lite andra ställen förutom IKEA. Var bland annat till Rajjala det nya köpcentret på gränsen mellan Torneå och Haparanda. Snyggt som fasen, men jag var inte så nöjd med utbudet där, eller jag hade ingen bra dag så sett. Alko har öppet nu till 18.00 på helgdagar, för de som undrar ;). Var bara öppet till 13.00 förut men de har stängt lilla butiken som man alltid handlade på förut; det är flyttat till köpcentret nu.


Carro och Sara som var med mig hittade saker på Gina Tricot bland annat så de ger ett bra betyg på köpcentret! Eller Gina Tricot i alla fall. Dels hittade jag ingenting sen tyckte jag det var jävla dumt att man bara kunde mata in Euro i parkeringsautomaterna utanför, så vi gick in till en affär lite sura och frågade om vi kunde växla pengar men det sa dem att man inte kunde, fast då vände allt när de sa att det finns ett parkeringshus på nedervåning där det är gratis att parkera =) tyvärr inga pics från den här dagen..




De här grejerna på bilden gick på flera tusen spänn... spotlightramper, mjukstängning för gångjärn i köket (så luckorna stängs mjukt då förstås), diverse handdukar för 4kr styck och någon skärbräda och sånt stuffs :P

Så Söndag då.. har varit i morse och druckit kaffe hos farsan en sväng, pratat lite business och nu håller vi på att kakla hemma hos mig, blir så jävla bra. Nästan bättre än vad jag hade tänkt mig, eller det blir det :)

Måste ju vara generös med en liten bild hur det ser ut hittils:

När belysningen är på plats så.. ja oj oj :D Och det fixar vi ju imorgon kväll för då kommer elektrikerna och fixar klart allt. Kaklet blir klart ikväll och även där imorgon så blir det "fogning" (då man "rutar in rutorna" så att säga).

Ska bli skönt att bara röja upp allt och få allt på plats sen när det är klart. Och framförallt att få fläkten på plats. Den ska sitta på stora tomma väggen, i mitten av den.

ORKAR INTE HA DET STÖKIGT HÄR SÅ LÄNGE TILL NU KÄNNER JAG =/

3 kommentarer:

  1. blir riktigt snyggt det där kaklet!/Nicke

    SvaraRadera
  2. Du har blivit riktigt dålig på att uppdatera på sistone. Fy skäms! ;-)

    SvaraRadera
  3. ska försöka bättra mig :)

    SvaraRadera