tisdag 9 juni 2009

Stektisdag...

... nä skoja bara. Men har hänt en del stekiga saker i alla fall!

Köpte ny mobil igår. Var inte alls nöjd. En SonyEricsson W595.


Den va snygg o svart o röd o grejer. Föll helt och hållet för utseendet.. Men tyvärr är inte utseendet allt nu för tiden. :P Hann bara starta den och prova leka lite och förstod att jag inte skulle vara nöjd mer än två timmar med den. Visst den hade typ cool shake funktion och stegräknare o massa grejer.. men den var lite trög i menyn och såna där skumma saker.


Fast droppen gick ändå när den inte hade någon blixt på kameran, den hade ju fasen ändå 3.2(?) Megapixel.. HALLÅÅÅ HUR kan man göra en telefon utan BLIXT när man ska ta bilder nuförtiden!? det är förfan 2009!!


Så jag ringde upp stället där jag köpte den. Tur att de typ är bäst i världen och tyckte jag kunde få byta om jag ville.. Sa att jag behövde något pampigare, för nu fick jag nog. Hellre lägger jag ner pengar och blir svinnöjd än är snål och blir besviken...


Så istället blev det en C905:
Det är ju typ samma stuk på den. =) och den är mycke vassare. Har 8.1 Megapixel kamera, XENON-BLIXT (haha från inget till allt), bra minne och verkar faktiskt riktigt snabb i menyerna och så :D sen är internet+youtube också möjligt, och mobilbloggning ;P fast det hade jag tidigare.. utnyttjar jag väl inte så ofta.. men men det är väl bra att det finns ;) När jag gick från affären så sa försäljaren "Ojojoj.. du behöver verkligen skaffa en hobby va!" eftersom jag var så petig ang. alla funktioner och så ;) haha tyckte jag var skönt sagt av honom. Aja. Nöjd som jag var så stormade jag ut ur affären, drog en vända på stan och sen hem och ladda batteriess..
Har ägnat kvällen på att knappa runt på nya leksaken och uppdaterat osv.. Lagt in "Karl Wolff - Africa" som ringsignal och mipplat med allt möjligt.. som man(jag?) brukar göra :P
Värt att klämma in ett klipp här nere för de som inte hört den! Årets sommarlåt ;D om inte adam tensta+DR alban är det ;P

6 kommentarer:

  1. jag kör ungdomsmobilen W715 istället.. walkman vettu... det e de som gäller! hehe

    fast inte e kameran något att hurra över..

    SvaraRadera
  2. Härmas jag?... va.. har du likadan? MÅSTE JAG BYTA IGEN NU HELT PLÖTSLIGT?!

    Nä jag dissar walkman för jag lyssnar aldrig på den haha. Jag hade kunnat leva med den första om den bara hade blixt..

    SvaraRadera
  3. Ja jag har en sån, om du nu inte hade varit en sån arrogant jävel så hade du vetat det. Tycker att du byter, det kan ske olyckor kring ditt hus... det är allt jag säger.

    SvaraRadera
  4. Jag skrattar faran rakt i ansiktet, ha ha ha! (Trademarked content quote Lejonkungen "Simba" 1994) :P

    SvaraRadera
  5. tror det fanns ett inlägg om den i Johans blogg, hehe...

    själv har man haft samma sen 2005..o det känns ju ..bra..

    SvaraRadera