tisdag 13 januari 2009

Bygge



Fan va bra det blev

Byggabyggabygga jobbabygga sova så går tankarna nu typ :p sista dagarna har jag satsat mycket på att få allt på plats alla idéer o alla tankar så att jag får tillbaka tråden lite granna :P har vart mycke. Hämtat ut skarvlist mellan bänkskivorna, diverse skruvar/verktyg, satt upp fler handtag, har även impulshandlat en ny diskmaskin, måste ju ha en svart (skratt). Sedan justerat köksluckor i sidled/höjd/vinkel/hejohå. Tur att man kunde göra de :P fick en känsla där att det var snea luckor o skit man fick som straff för att man beställt ett IKEA kök, men så var det inte, i o med att man kan justera på alla sätt :D

Kakel har jag också kollat.. och har nog bestämt mig:

Det kommer bli grymt snyggt. Men dyrt var det.. ca 1800 kr per kvadratmeter. behöver 4 :/ fast jag tror ändå att jag kommer mixa med en annan mosaik sort (smårutor) och ha den här sorten under skåparna och 50cm upp där jag inte har skåpar och sedan fylla på med den andra som jag just nämnde. Blir lite billigare men även snyggare med lite mer variation.

Elektrikern(a) kommer och gör sista eljobbet nu på lördag också. Vi ska och handla ut grejer imorron på lunchen så vi har allt. Till helgen kommer det hända mycke :D

Så egentligen nu: Småfix handtag o strunt, röja upp en massa, lördag = elektronik, sedan kakel och sedan lite mer småfix, just det får inte glömma att fläktkåpan ska upp också ;). Blir grädden på moset.. då e jag klar.
När?

Hmm kanske helt klar om 1½ vecka. Har lärt mig nu att man inte ska ha för bråttom =) kanske 2 veckor?.

Ciao

2 kommentarer: