onsdag 14 januari 2009

Inte bara bygga..

Ingen av mina stekpannor förutom en RIKTIGT Gammal gjutjärnspanna fungerar på min nya häll (induktion).
Packed up and ready
Så införskaffade lite nya kastruller och stekpannor av järn och teflonskikt (måste vara magnetiskt för att det ska fungera med induktion). Gissa om det var billigt? Så klart inte, blä. Klart de tar betalt för mångsidighet nu också :p. Varför skulle de inte liksom ;/
Tyckte märket Excalibur lät både coolt och B-klassat. Men de påstod att det skulle vara riktigt bra grejer, så vad fan! Lika bra att prova då. Kostade 250-300kr styck så om de inte håller ett bra tag då får de fasen tillbaka dem. Nu ska jag inte vara sån.
Som vanligt för övrigt jobbat, gjort lite småfix på köket. Idag har Wille varit förbi, han ska kakla åt mig. Kaklet beställs imorgon för leverans nästa vecka till helgen, på lördag börjar det. Grädden på moset eller i alla fall gräddfilen. Nu svamlar jag. Menar att det kommer bli feeet skillnad när kaklet är på plats jämfört med hur det är nu :P
Väntar fortfarande på delen från IKEA... fan va långdragna ni skulle vara nu då, era lurifaxar.. (jo ni, på IKEA).

1 kommentar:

  1. att dömma av bilderna verkar det bli vääldigt fint hörru :)

    SvaraRadera