onsdag 21 januari 2009

Kassan..

Ja vad är det med mig och kassörer/skor, verkar ha nån period just nu då de inte tycker om mig:

Var in, köpte en snusdosa på en affär. Jag lade fram en hundralapp och det kostade 42kr. Sedan tänker jag som inte så mycket på det utan får 16kr i handen och börjar gå ut från affären.
Sen tvärstannade jag såklart.. 16 kr? Det var en dyr dosa! tänkte jag. Så gick fram till kassan och sa att det här blev nog fel, gav jag inte dig en 100-lapp?

Hmm jag tyckte jag fick en 50-lapp av dig, säger han, och du har ju pengar över från den också.
"Ja det var ju dock konstigt med tanke på att snusdosan då skulle ha kostat 34kr istället.. så de 16kronorna jag har i handen är ju ett bevis på detta." Ja iofs... humm... fick jag till svar.

Just fan sparade ju kvittot här står det 84kr! 2 snusdosor! Kolla! sa jag. Så meckade vi lite granna med kassaaparaten och tjafsade lite så fick jag mina pengar! Jag hade ju bara köpt en dosa..

Bara kul att det hände Igen på så kort tid.. har fan aldrig behövt säga något tidigare.. eller så har jag inte märkt det?

Eller så har man bara lite att skriva om så en sån här händelse blir värsta storyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar