tisdag 7 juli 2009

3 days.

börjar få panik. Vad fasen ska jag hitta på om en vecka :D har spånat på resa till Tyskland på en "bilsemester". Alltså inte ta bilen utan ta tåg eller nå och titta på massa fina bilar ;P (eventuella köpesobjekt så klart!). Sen har jag funderat på att åka till syster i Italien.. men jag tror att det blir mer mot höstkanten. Jag är i alla fall inne på att ta mig dit inom närmaste framtiden :).

Förutom resandet så hoppas jag ju så klart vädret vänder. Vill att det nu då ska få vara lite bra väder så man kanske t.o.m. hinner åka till Alder eller nåt. Har ju typ inte varit där på 3 år så :P Iofs skitsamma i det, har ju varit i stugan och båtat+badat så. Det är ganska grymt det också =)

Nää som sagt.. har drabbats av någon slags semesterfeber. Men samtidigt vill jag inte spika in för mycke utan känna att man kan ta det lugnt och ta dagen lite som den kommer. Det där med resorna måste jag ju säga är rena impulsiva spontana idéer som lika gärna kan vara glömda imorgon haha.

Fast jag gjorde ju en upptäckt idag på lunchen. Kollade försäkringar på bilen min om jag skulle kunna spara pengar. Jo förfan. 3000 per år om jag byter. Så nu ska jag ringa upp och höra med dem vad fan de håller på med som tar så mycke pengar från mig jämfört med alla andra!

Dumma försäkringsbolag.

Sen så kollade jag upp om jag skulle skaffa ny bil, ja.. och vad händer då? Jag ser att bilarna som jag tittat på tidigare som kostat 40,000 i försäkring per år (ja ingen överdrift) plötsligt bara kostar 10,000 per år motsvarande. Fattar inget asså. Måste vara något fel tänkte jag. Men näe?? Huvva. Sätter myror i huvvet på mig. Vill ju i framtiden ha mina egna bilar försäkrade på mig själv. Det är ju jag som äger dem/den ? Haha jag skriver bilar för att jag tittar så klart många år framåt i tiden ;P försäkringarna kan ju inte bli dyrare ju äldre man blir, nää då är det något fel!

Nu får filosoftankarna ta slut för idag. Idag är det tisdag, inte fredag, och nu ska jag slöa. Onsdag Imorgon och ännu några dagar till fredag.

Hmm.. kanske jag kan dra ut med gräsklippningen till helgen? hade vart fint..

we'll see

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar