söndag 7 december 2008

Avundsjuka (For the record)



Efter att ha sett Britney: For the record som sändes igår på TV4 har jag bestämt mig för att Britney Spears är min nya idol. Nej inte för att jag tycker hennes musik är det bästa som finns, eller för att hon är fruktansvärt het, berömd, eftertraktad; poppis helt enkelt.

Om man har sett programmet så förstår man att man kanske lever ett ganska bra liv utanför Hollywood också. Det är en människa som är precis som oss alla andra, det är det man kanske kan glömma emellanåt när folk målas upp och blir stereotyper för vad nöjesbranschen kräver av dem. Fyfan tänk alla paparazzis som terroriserar folk som råkar ha lyckats här i världen, vilken skit de ställer till med för vissa...

Vi alla har väl haft drömmen om att bli popstjärna/filmstjärna eller kändis helt enkelt. Men det har sitt pris. Och det är det folk i allmänhet inte verkar förstå. Jag anser att var sak har sitt pris och det värsta som finns(kanske den största ondskan som finns i världen) är

AVUNDSJUKA.

Jag hatar avundsjuka. Avundsjuka är så fruktansvärt så det inte är sant. Det är bara losers som går runt och är avundsjuka på t.ex. Britney Spears eller varför inte Carolina Gynning eller Blondinbella när vi väl är igång (på ett lite lägre plan). Alla dessa personer är framgångsrika av en anledning, det är ingen slump.

De skiter i vad du säger eller vad du tycker om dem utan de gör precis som de vill.

Och det är det som stör dig, och jag erkänner, ibland mig också. Men jag kan hantera det och faktiskt se vad som är bra också. Folk som är avundsjuka brukar ha en benägenhet att inte se något positivt i personen som de är avundsjuk på, även fast det är det som är själva anledningen; man är avundsjuk för att man vill vara som dem. Så varför pratar man skit om de personer som faktiskt driver oss och våra drömmar framåt? Nu pratar jag i och för sig inte Carolina Gynning framgångsrikhet eller Blondinbella, utan bara rent allmänt. Jag kan dra vilken rik/berömd människa som helst som exempel, you get my point.

Lustigt att jag bara drog fram tjejer i de här exemplena. Men jag tror jag är mest imponerad av kvinnliga kändisar jämfört med manliga. Kan inte vara lätt att vara snygg tjej som är känd över hela landet(världen?), då folk bara letar dumma anledningar att Inte vilja vara som dem. Gud vad det är löjligt när man tänker efter :P
Här nedan har vi en annan person som jag faktiskt är imponerad av, som Verkligen bara gör precis som hon vill och skiter i vad alla andra tycker.
Paris Hilton
Visst, så här är det:
Såna här personer har ett ansvar att inte provocera fram skitsnack också. De kan inte tåga fram och säga "Jag äger världen och du äger ingenting" för då kommer vi till det här som jag hatar kanske ännu mer än avundsjuka, nämligen
EGOISM
jag sätter punkt här. Orkar inte gå in på egoismen nu, då kan jag pladdra på hela natten ;).

1 kommentar:

  1. jag hatar egoism det gör mig så arg min föra kompis var ett stort ego :)

    SvaraRadera