tisdag 2 december 2008

On the edge of business

Let's get down to business..



Idag har det varit en väldigt .. vad ska jag säga.. konkret dag. Lugnt på morgonen men förhandling på eftermiddagen. Jag går inte in i detta speciellt mycket eftersom att det är lite secret. Kan bara säga att vi är inte nära varandra(ännu?) i en överenskommelse, vi båda parter alltså. Så det känns i magen att det kommer bli en del diskussioner kring det hela. Det här är väldigt kryptiskt så ska inte pladdra mer om det.



Annars fan vad ont jag har i nacken. Har sovit fel nu flera nätter i rad verkar det som.. och magen är skum, som fan. Fick tips om magmunnen och att jag kanske borde göra gastrostopi(stavning?), alltså när de går ner med kamera i magen och kollar.. BLÄÄÄÄ. Det vill jag då verkligen inte göra i onödan, tycker inte om sånt. Så jag ska vänta en vecka till och se om det hinner gå över. Sedan har jag trampat in någon träflisa i foten som gör att jag går som en apa. Men det börjar också bli bättre, tror jag fått ut vad det än är så. Det känns skillnad mot för först i alla fall. Fysiskt är det ingen bra period nu verkar det som. Och med tanke på vad jag skriver högst upp så är det mycket press nu. Och mycket att göra på jobbet i övrigt. Och ett kök har jag hemma. Haha det är tur att man inte bara har åtaganden, t.ex. det sistnämnda. Det är ju faktiskt en rolig sak och en utmaning som är lite hobbyartad :P. Elektriker kommer också i veckan och kollar. Känns som att köksprojektet flyter på och att jag kommer hinna med det mesta till den tidpunkt jag satt som mål(Julafton). Det är tight, men jag tänkte ha lite spelrum på mellandagarna efter julafton så att jag hinner allt till nyår i alla fall.




Bordet ser annorlunda ut idag. Jag har ju 6 timmar prov att se fram emot imorgon från förra veckans utbildning. Företagsekonomi/bokföring, juridik, godsföreskrifter och massa annat. 14 kladdpapper och en pärm med 300 sidor. Jag säger blä för juridiken och dess språk. Jag är duktig på att tyda, men det rör ju om i huvvet så förbaskat. Hoppas inte de har det provet först för då lär jag ju vara snurrig på andra delproven.

Fyra prov, Fyra godkänt, måste jag alltså ha. Får se om jag ens har tid att ägna åt köksprojektet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar