söndag 7 december 2008

Idag går jag inte ut

Nej. Idag går jag inte ut. Jag vaknar, jag känner att jag har ont i käken och nacken som vanligt. Det går aldrig över tänker jag. Så jag går upp, in i badrummet för att borsta tänderna. Vad ser jag:


HAR JAG GÅTT UPP 30 KG PÅ EN NATT ELLER VAD FAN!?


Jag är svullen i ansiktet och har dubbelhaka. Jag ser ut som en fotboll. Påssjuka? Det tipset har jag fått flera gånger idag. Påssjuka vänta nu.. man kan bli steril av det säger många. Nervositeten är något som jag bara måste hantera i det här läget, tänkte jag. Så jag ringde vårdcentralen och jag fick åka dit direkt läkaren skulle komma på plats, för 1½ timma sen.


Påssjuka? Nä då. Det är nog lugnt, låt läkaren titta på dig först man kan bli så förvirrad av internet och vad man läser överallt, säger man i informationsdisken på vårdcentralen.


Läkaren ansåg att jag kunde vara lugn. Hon hade inte en tanke i världen på att försöka egga upp mig om att det skulle vara nån påssjuka. Jourtid var lite svårt fall att avgöra detta tyckte hon, jag skulle återkomma imorgon på morgonen då andra vårdcentralen var öppen; är det nu påssjuka så är det bara tiden som läker det. Och det är ju sant. Fast jag ställde ju frågor om jag ska isolera mig i ett rum med bara en säng och försöka vila bort detta. Vill ju inte smitta folk på något sätt heller. Hon sa ungefär att bara jag inte drar ut och joggar så, då är det lugnt. Och smitta folk nä det verkar tydligen inte så smittsamt som jag uppfattade det. Men jag sitter här och bloggar, ska även lägga golv för det sa läkaren att det var ingen fara =).


Idag känns det dock inte som att jag vill ta av mig halsduken alls.. eller vistas bland människor :P.

Ska ha på mig halsduken heeela dagen...

4 kommentarer:

  1. men fy då. vilket otrevligt uppvaknande.. Hoppas läkarna kan klura ut vad det är för ngt. Jobbigt att behöva oroa sig för det. Säkert ingen fara, men om det hade varit jag, som är så hyppo hade jag nog haft många hjärnspöken. Kikar in på din blogg ibland, blir spännande och se hur köket blir sen då det är klart! Hade toppen

    SvaraRadera
  2. Hahaha.
    Jag tyckte detta inlägg var rätt kul ^^

    SvaraRadera
  3. Det är ju lite komiskt hela situationen =P

    SvaraRadera
  4. Hahaha.. senariot är ganska roligt faktiskt! Hoppas att du blir bättre snart :)

    SvaraRadera