fredag 14 november 2008

Anger

Jag mår bättre än igår. Jag förtydligar det jag skrev igår, det är ingen som har dött eller fått cancer. Det är så att vi har ett agentavtal i vårt företag med en större organisation så vi sköter sälj och distribution inom detta avtal och erbjuder deras produkter.

Nu har denna stora organisation sagt upp 86 personer plus alla återförsäljaravtal (och därmed de anställda av återförsäljarna) och ska helt enkelt lägga ner nästan all distribution i Sverige. Detta liknar mycket när Coca Cola sparkade en massa chaufförer och är en ganska stor sak. För oss är det tråkigt. Vi tappar försäljning som motsvarar Nästan hälften av företagets omsättning.

Detta är kinesiska för de flesta som inte är van att höra sånt här, så jag säger så här:

Jag kommer behöva förändras inom allt det jag gör och alla mina arbetsuppgifter inom jobbet. Det kommer en ny tid då jag verkligen behöver fokusera på något helt annat än vad jag gjort tidigare. Jag känner det kan vara ganska skönt dock. Psykiskt så är det jobbigt att bara ha 2-3 dagar semester per år just för att man har ett ansvar som motsvarar Nästan hela Norrland, och som är säsongsbaserat och riktar in sig nästan helt och hållet på sommaren. Så jag ser fördelar och så klart, nackdelar. Man får se vad framtiden utvisar. Förändringarna som sker nu tror jag är positiva, det gäller nog bara att acceptera dem och rikta in sig mot nya mål. För de mål och visioner jag haft många år framöver nu, är helt raserade.

Nu ska vi se film. Jag, Nicke och Shima. Carro ska komma också har hon sagt, men hon svarar inte i telefonen eller har hört av sig. Vi får väl se. Kul ska det bli med lite film i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar