måndag 3 november 2008

At scandic

Ja nu är jag framme, eller har varit det i 2 timmar. Jag är ganska slut och tyvärr så vände inte oturen med regn o rusk på vägen hit, det som höll mig uppe var att jag skulle få käka, den där buffén som de har varje måndag-torsdag, äta hur mycket jag vill efter en lång dag utan mat. Och framförallt riktigt god mat. Men Så blev det inte. Istället ringde en gammal kontakt som jag jobbat med tidigare. Det var kul att snacka, inte hört av honom på ett halvår nu efter han bytt organisation. Kul att höra hur man mår, vad han gör, snacka skit helt enkelt. Och samtalet blev väl kanske en och en halv timma. Trodde nämligen restaurangen skulle servera buffé ungefär till stängning. Mm såg så gott ut med schnitzel, kyckling, biff och allt vad det nu fanns. Sen går jag ner och vilken besvikelse! Och jag som var så hungrig ;). Fast det blev en pytt i panna istället. Som då kostar 105spänn och gör mig halvmätt. Klart man har ju som stammis på scandic lite rabatt o så, e man RIKTIG stammis har man ju gratis! Men men dit når jag inte riktigt(än?). Blev 55kr iaf det är ju ganska hyffsat för att käka något! Och nyttigare än hamburgare..

Nä nu måste jag sluta skriva och se till att sova. Måste hinna ta en dusch också. Så fruktansvärt skönt det ska bli! Ska upp 05.00 imorgon. Ny day, nya möjligheter!

MOT DOROTEA

(ja imorgon alltså, fast först ska jag drömma att jag är i min egen säng hela natten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar