måndag 10 november 2008

Cold Reading! Det här är deep stuff alltså.

Cold reading är deep shit. Det är konsten att vara ett medium. Låter skumt men är fan powerful stuffs. Det är troligtvis detta astrologi bygger på, samt de här programmen där folk snackar med de döda. Så om du inte vill förstöra din syn på astrologi för alltid, titta inte på det här, eller om du tycker det okända eller vad alla såna här tv-program nu heter är underhållande. Igen, Låt bli. Men jag vet då inte om jag kan ens känna mig berörd av horoskop längre? Eller ha samma syn på de där programmen när de snackar med de döda. Jag har ju då alltid ansett att de har ett knep att få fram informationen på något sätt.

Den här filmen blev jag mest imponerad av hur vi människor är så lätta att lura:


Drar till med två filmer ytterliggare här nere för den som vill.



I filmen här nedanför får man se varför det här med att tala med de döda förmodligen är bluff:


Nu är ju Derren Brown riktigt bra på det här... Men ja måste säga jag blev paff när jag insåg hur lättlurade vi människor är =P.

1 kommentar:

  1. Gode så klokt. Tror också de e powerful stuff - dålig power.

    SvaraRadera