tisdag 11 november 2008

Shottas!


GRYM FILM JAG VILL TILL JAMAICA. Vi såg "Shottas" och det är klart, filmen i sig ger mig inte så många anledningar att åka till Jamaica förutom crack, sex and rock'n'roll. Nej nämligen DERAS ENGELSKA DIALEKT. Haha typisk b-film av drama/crime sorten riktad mot män men som sagt... provade att höra deras engelska uttal flera gånger och jag säger det, den här filmen går inte att se utan undertexter för man blir helt skrynklig i hjärnan. Mycket drama i den. Vänskap i vått och torrt.. och ibland handlade det faktiskt bara om pengar. Man fick skräll efter skräll och det jag gillade med karaktärerna i filmen var att "Här är det raka rör annars ska du fan dö". Haha helsoft.

Och dessutom så är Wyclef Jean med i den!

Nu ska jag inte lyfta upp den till skyarna så alla ser den och blir besviken på att jag rekommenderade den... den får en 6a av 10! Punkt.

1 kommentar:

  1. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_1185995&lpos=extra_0

    Där kan du se vilken hundras du är :)
    om du ville göra testet. haha/KUMMS

    SvaraRadera