måndag 24 november 2008

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Snön har gjort mig tokig idag. Har längtat efter att vi verkligen ska få snö men nu kom ju allt på en gång. I morse när jag hade så god tid på mig att ta mig iväg (halvtimma i förväg) och var så nöjd att jag inte behövde stressa så öppnade jag dörren. Det var 30cm snö längs hela uppfarten och fanns inte en chans att jag skulle ta mig därifrån utan att skyffla undan allt (ja delvis på grund av plogkarmen också). Så vad gör man? Ja man letar snöskyffeln, vart i helvete är den då? Under snön! Och man letar ett par handskar, ja vart fan är dom då? Faktiskt på plats inomhus ;) Stressss.

Så det var ju bara att börja. Och fortsätta. Tog mig en jäkla tid men lyckades skotta ur bilen och ta mig dit så jag var där 1 minut innan det började ;). Och då visade det ju sig dessutom att vi "väntade" in mer folk eftersom snöstormen vräkte ner och vissa verkade vara sena. Ja, så jag var ju i själva fallet tidig. Men men.. Så kan det gå. Det är mycket repetition från vad jag redan kan, plus att provet på vägverket verkar vara ganska enkelt. Ska inte ta ut något i förväg, men lyckas jag (man?) inte första gången så är det dåligt. Imorrn blir det dessutom bokföring och lite ekonomi, som jag blev förvånad att de tagit med i kursen. Så det är ju ett plus i och med att jag ska sätta mig in i de sakerna också framledes.

Nädå, det är bra det här. Det får nog det mesta som jag säger att jag redan kan, att sätta sig ordentligt. Får ju i och för sig lära mig lite om buss och taxitrafik och vilka bestämmelser som gäller angående det också. Kanske skriver prov för buss, taxi och godstransport på en gång? Funderar på det.. att göra provet för alla dem direkt och då är jag ju utbildad och har tillstånd för alla tre istället för bara transportgods (kallas även "Yrkeskompetensutbildning Gods/Buss/Taxi" med finare ord).

Ja, herregud.. decisionsdecisions.

4 kommentarer:

  1. " "Kom en halvtimma i förväg" eller dylikt ;)"

    Haha! :) Rätt kul att läsa om ditt snö-fynd i morse också. Jag garvade :D

    SvaraRadera
  2. Ja men Robin, tänk dig ett par rejäla köttbullebröst? Hur vidrigt skulle inte det vara? Och påtal om ngt helt annat, så vet du är väl att du är bäst, har glömt att säga det. Måste som komma ihåg att berömma dig nu när du skottar infarten, ritar kök, river väggar, ja, helt själv dessutom!

    SvaraRadera
  3. Måste bara tillägga att det självklart inte var något dumt menat, fick bara en så rolig bild. Tycker du gör det superbra, såklart!

    SvaraRadera
  4. haha men det var komiskt läge don't worry =P

    SvaraRadera