söndag 16 november 2008

LÄNGE LEVE STYRKAN V2.0

Ja nu är det så här att det har varit en spännande Lördag med mycket dramatik och allt sådant! För bara en och en halv timma sen så stoppade nämligen våra hjältar i samhället (även kallade STYRKAN av mig). De påstod att jag hade olämplig belysning på vad det gäller dimljus och halvljus kombinerat. Jag hade ju redan hunnit vika av vägen efter jag mött dom och stängt av bilen eftersom jag tyckte det var varmt i bilen och behövde frisk luft och ja, bara en paus helt enkelt. När sedan styrkan vände och ställde sig bakom min bil så förklarade jag detta, och det där tyckte dem lät konstigt... man kan ju faktiskt skruva ner värmen i bilen. Nej det här måste undersökas tyckte dom! Men först lite prat om det här med dimljus, som jag ansåg att jag inte hade påslagna. Vi startade bilen igen och han såg på när jag gjorde det för han sa att han kunde bevisa det för mig när vi startade bilen och att en lampa skulle lysa på instrumentbrädan. Väl när bilen var startad så ja... Dimljuslampan på instrumentbrädan lyste inte, och därmed ansåg han väl att de inte kunde ha varit igång. Så det testet klarade jag. Sen lite snack om varför dimljus inte skulle vara på, och det förbryllade mig och min framtoning ännu mer.


Så jag fick blåsa. Visa körkortet. Sedan en påträngande fråga "Ja visst är det nu så att om jag kollar i register och allt, så är du helt fri från Narkotika och andra sådana förseelser?" Jag svarade direkt "DU behöver inte oroa dig för det, jag är helt Clean!" (sedan sa en röst i mitt huvud att det där lät som riktigt knarkarspråk att bara ta med det där ordet..). Han behöll ögonkontakt med mig i 10 sekunder, antagligen för att se pupiller och dylikt. Det började kännas otäckt. Som att jag fick känslan att jag hade gjort något fast jag var oskyldig. Och det är ju ingen anklagelse som är vanlig direkt. Och det är inte slut än. "De flesta som raggarrunt på lördagkvällar brukar ha mer folk i bilen, varför kör du omkring helt själv?".... Jag menar vafaan. Får man inte köra bil nu själv en lördagkväll helt plötsligt? Jag hade en BRA anledning att göra JUST DETTA just DENNA LÖRDAGNATT så jag förklarade min Helt och Hållet None-of-your-business-privata anledning varför jag gjorde det och då verkade det som att han blev lite förnärmad och kände att han gick för långt. Efter då en kvart förhör på bussfickan så åkte de äntligen.
Men! Jag säger så här! Tur att de frågar folk och gör sitt jobb. Man kan ju dock leta signaler som kanske har med narkotika att göra innan man börjar med anklagelser. Jag kanske verkade som en knarkare. Jag var väl för glad och trevlig mot honom... ? Ska man bli straffad för att man är trevlig mot folk. Äsch som sagt... det är bra. Hoppas de tar någon annan ikväll som verkligen är skyldig..
För övrigt såg jag två rävar på vägen nästan mitt i stan :D Jag tog bild på dem! Ska se om jag får upp något imorgon! Tror inte bilderna blev bra.
Nä nu sova. Ciao.

1 kommentar:

  1. haha, skön grej. akta dig för Styrkan, de är sluga.

    SvaraRadera