fredag 28 november 2008

Nu är jag utbildad VD. (eller?)

Ja jag har börjat kalla utbildningen jag gått för VD-utbildning. Trodde det skulle handla mest om att förankra gods i en lastbil och såna saker för att bli trafikansvarig, men tydligen inte. Den innehåller mycket företagsekonomi/bokföring, juridik, anställningsvillkor och lagar, EU-bestämmelser i olika avseenden, fallstudier inom ekonomi, juridik och transport. Vi gick alltså igenom mycket som fan de här 5 dagarna. Och nu väntar 6 timmar prov på onsdag då jag får bevisa att allt jag hört har gått in i huvvet på mig. 4 delprov, varav ett är 2 timmar och 20 frågor, fallstudiefrågor, då en fråga är ett A4 och jag ska utreda händelsen och fram till ett svar av fyra möjliga. Herregud. Ska bli intressant att se. Klargör bara att det inte är en VD-utbildning som jag gått så det inte blir några missförstånd, det är mer ironiskt ;) det är Yrkeskunnande utbildning för godstransporter som kommer medföra att jag har ett trafiktillstånd och därmed kan jag sättas på posten som trafikansvarig för ett företag!

Jag fick beröm för att jag kunde så mycket på alla delar vi gått igenom. Var tydligen inte så ofta de var med om det på utbildningen. Men men jag har ju mina förutsättningar som gett mig ganska många bra erfarenheter, för att nämna det lite fint och halvkryptiskt. Nästa vecka på Tisdag ska jag deltaga i kanske mitt livs största förhandling, om hur vi ska avveckla många miljoner omsättning, tillgångar som införskaffats samt anställningsavtal; och vad det ska leda till för kompensation för vår del. Så ja, det händer lite granna just nu.

Nog om det nu, nu är utbildningen över och nästa vecka är nästa vecka.. det är HELG. Och snart ska jag över till Sara och Johannes för att dras in i dimman. Kan behövas en sån här vecka när det hänt mycket och man är slut i huvvet! Det är väl så att många använder alkoholen för att fly verkligheten ett tag, jag tror trots alla negativa risker och effekter som alkohol medför att det är ett bra sätt. Så nu ska jag ta en dusch och greppa om flaskan och köra på! Det blir nog bara att mysa på ikväll känns det som, tror ingen har planerat att gå ut, men vem vet? Hursomhelst kommer det kännas bra att få "fly verkligheten en stund."

Gammal Dimbild! För min del i alla fall, haha. (Jag och Sara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar