fredag 7 november 2008

Friday I'm in love

Nä egentligen inte in love sådär! Men "Friday I'm in Love" är en ganska skön låt med The Cure hursomhelst! Skönt att vara hemma och bara kunna såsa. Ikväll blir det nog det som gäller. Ska planera lite granna inför helgen också. Fast helger anser jag att man ska kunna vara spontan och göra vad fasen man vill när man vill det, days without limits. Man måste ju dock ha någonting i åtanke så att man inte såsar till alldeles helt och hållet! Hmmm kanske drar till Luleå och kollar lite bänkskivor till köket.. på tal om det:

Imorgon kommer Farbror Kalle(han kan snickra!) och tittar på köket mitt så att jag inte gör något dumt. Han har ju snickrat en del i sina dagar och lagt in kök så jag ska få lite coachhjälp där. Finns mycket man kanske inte tänker på första gången man ska bygga kök och så. Ska framför allt dubbelkolla så att jag lägger skåpar, spis och allt sånt helt rätt. Sen ska vi även gå igenom golv och hur jag skulle kunna lägga det på ett smart sätt i samband med hall o.d... Ja egentligen dra igenom hela skiten. Jag är liiite försiktig just vad det gäller detta projekt. Orkar inte bygga ett helt kök med nytt golv, nya köksstommar/skåpluckor, nya vitvaror, kakel och så vidare för att sedan när jag sätter igång komma på att jag gjort nåt misstag i planeringen. Kan bara säga att det känns nära nu att jag verkligen slår till!

Sån är jag, överseriös! ;) men jag tror att det är bra en sån här gång. I allmänhet när jag tar på mig ett projekt så lägger jag fruktansvärt stor vikt på att det ska bli bra, om inte näst intill perfekt. Sedan om man råkar göra en miss.. visst, livet går vidare ändå ;) Är väl inte pedant sådär, kan jag inte påstå, men att hafsa iväg och göra någonting halvdant är inte riktigt min stil om man pratar såna här saker..





Uppdaterad bild på planritningen.







Och det här golvet väljer jag nog att kombinera med:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar