söndag 9 november 2008

Cats, flesh, comfort, nostalgia; Chill!


Haha fan va ful titel men på nåt sätt så återspeglar den gårdagens Chillkväll . Vi bara hängde, åt godmat(o muffins), såg film och myste på till två/tre-tiden hemma hos Carro! Shima är bestämd att hon SKA BARA HA NÅGOT, vad vet jag inte men antar att det handlar om nåt man kan äta! Det brukar ju vara sånt det handlar om när det är Shima. (nä nu ska jag inte vara sån! Hon läser faktiskt den här bloggen så kan råka illa ut om jag retas för mycke!)
Uppdukningen med soda stream-tuber, grönsaksmix, pommes och ffalr(ja, fläskfilé a la Robin). Måste säga att jag blev tokmätt igår, vi satsade på mycket-sås konceptet och en jäkla massa pommes! Trots vår matkoma orkade vi muffins efteråt som var gjorda med Carros kletiga recept (blir som kladdkaka) och inslag av daim-bitar. Det var fruktansvärt gott, men jag åt inte så många som jag lovade, sorry Carro!



Katter ovanpå dörrar... Blev lite förvånad faktiskt hur han kom upp dit. Han kom då inte ner! ;D
Så Nicke hjälpte honom.

Nu ska jag berätta om Family Guy filmen som sög som fan!
Den var 45 minuter lång alltså två vanliga avsnitt lång men det kändes fasen som två timmar. Hela filmen var till vår besvikelse Star-Wars baserad. Jag har sett alla Star-wars filmer(och det var jag för övrigt ensam om) och jag var tvungen att hitta anledningar att skratta. Man tänkte ju att det skulle vara ungefär som Simpsons filmen(som jag då diggar stenhårt) som då var en form av längre avsnitt i klassisk Simpson genre, men nä, när man gör en film av en storslagen serie, då ska man helt plötsligt, det första man gör, försöka göra en löjlig parodi på Star Wars. Kort sagt nu då: Nej den tyckte vi inte om! Så efter att ha försökt så hårt så tog vi och satsade på Evolution. Den var hyffsad. Lite spänning, lite vetenskapsfiction(säger så för att Science Fiction låter som rymdskepp o skit men så var den inte).
Sedan körde vi helt enkelt vidare! Vi drog igång nostalgin och spelade upp Lejon Kungen. Det var kul att se den. Jag har då sett den 20 gånger som liten och såna här filmer sätter sig så djupt i ens själ på något sätt. Man är ju faktiskt lite präglad av dem med alla GODA BUDSKAP och all trygghet i att en historia alltid slutar lyckligt. MEN! Vi kom fram till mycket vuxensymbolik när vi nu sett den som äldre! Lite övertrötthetshumor nu då är ju att apan i filmen går på knark, Nala och Simba är i princip riktigt dirty i filmen, plus att Timoon(två o?) är en sektledare. Pumba hade ju det svårt som vårtsvinsbarn och inga vänner eller så, men då hittade han Timoon! Och samma med Simba. Han hade ju haft det tungt, flydde sitt "land" och var helt ensam. Då hittade sekten dem, med deras Hakuna Matata. Och hjärntvättade honom så att de skulle ha ett vuxet lejon en dag att beskydda dom! Sedan för att vara lite seriös: All DRAMA i filmen. Fy fan alltså, såg man det där när man var liten? Inte undra på att filmen satt sina spår.
Allt vi analyserade framgår inte i historien så klart men när vi avklarat mycke efter-midnatt-talking(ja, som då triggades av övertrötthet) så kom vi fram till dessa teorier.
Nu är det en ny dag. Jag ska och gratta farsan sen. Fast han hann ringa såklart och ifrågasätta om jag inte skulle gratta honom på farsdag såhär en halvtimma efter jag vaknat! (Han skojade iofs bara, han ville vi skulle åka och handla senare vid tvåtiden på eftermiddan).
Så det kommer senare.

2 kommentarer: